Vyučovacia hodina č. 2

Tematický celok: Crossminton
Téma: Práca nôh a zmena držania rakety

CVIČENIA:

Prípravná časť (8 – 10 min.)

Naháňačka „lovec a opice“

– učiteľ určí dvoch žiakov, ktorí budú „lovci“. Každý lovec má jeden košík. Ostatní žiaci sú vo vymedzenej hracej ploche veľkej podľa počtu súťažiacich. Úlohou „lovcov“ je triafať ostatných nechytených žiakov. Chytení žiaci stoja na mieste alebo robia drepy. Hráme dovtedy, kým ostanú dvaja žiaci, ktorí sa stávajú víťazmi a následne aj „lovcami“. Pôvodní „lovci“ sa stávajú „opicami“ a hra začína odznova.

Poznámka: Ak máme pä tnásť žiakov, volíme ihrisko 12m x 12m. Pri väčšom alebo menšom počte žiakov zvolíme väčšie alebo menšie rozmery ihriska.

Pomôcky: košíky

Hlavná časť (25 – 30 min.)

Učiteľ vysvetlí a predvedie pohyb hráča po kurte. Prv do strán pomocou výpadov a smerom pozadu a dopredu pomocou krok-sun-krom.

Dôležité je ukázať a zdôrazniť prácu nôh pri jednotlivých pohyboch po kurte.

Zrkadlová naháňačka „vpred, vzad“

– žiaci sú rozdelení do dvojíc a stoja tvárou k sebe. Jeden z nich je „líder“ a druhý je „prenasledovateľ“. Krok-sun-krok pohybom sa  „líder“ pohybuje spredu dozadu a naopak, pričom mení smer, čím sa snaží svojmu „prenasledovateľovi“ ujsť. Úlohou „prenasledovateľa“ je nasledovať „lídra“ a držať s ním krok.

Obmena: S raketou v ruke.

Poznámka: Na krok-sun-krok používajte len malé vzdialenosti. Zabráňte aby druhá noha prekrížila prvú. Často meňte role žiakov. Dohliadnite na vzpriamený postoj s mierne uvoľnenými nohami v kolenách.

Zrkadlová naháňačka do strán s hádzaním

– žiaci sú rozdelení do dvojíc a stoja tvárou k sebe. Jeden z nich drží
košík a je „líder“ a druhý žiak je „prenasledovateľ“. „Prenasledovateľ“ ho musí kopírovať zo strany na stranu. „Líder“ hodí košík prenasledovateľovi“, keď je pri niektorom kuželi na strane a ten
ho musí chytiť a hodiť späť.

Obmena: Kto má košík je „líder“.

Poznámka: Na znamenie učiteľa si žiaci vymenia úlohy a partnerov. Medzi partnermi sú približne tri metre.

Pomôcky: košíky, kužele

Zmena držania rakety s košíkom

– žiaci sú rozdelení do dvojíc a stoja tvárou k sebe. Jeden žiak drží raketu a druhý žiak striedavo hádže košíky na forhendovú a bekhendovú stranu. Žiak s raketou si skúša zmenu držania rakety. Košíky hádžeme iba zdola, a tou rukou, v ktorej držíme raketu.

Poznámka: Úlohy sa menia po dvanástich úderoch. Sústredíme sa na správne držanie rakety a uvoľnené prsty.

Pomôcky: rakety, košíky, kužele